Decorațiuni cu scoici


Decorațiuni cu scoici


Salutare, dragi cititori,

Doresc să vă scriu despre un proiect la care am lucrat în acest weekend. Am pregătit două decoraţiuni pentru vară: una cu scoici şi alta pe plasă cu scoici şi perluţe.

Pentru acestea am avut nevoie de:

·         şipcă pentru înrămare tablou,
·         Perluţe, confetti, steluţe colorate,
·         Scoici cât mai variate,
·         bormaşină mică pentru prelucrarea materialelor fine,
·         Aţă transparentă din nailon,
·         Silipici,
·         opţional: aracet,
·         plasa de la un burete de baie


Cum am procedat:
Am cumpărat o şipcă din lemn pentru înrămare tablou de la un magazin de bricolaj. A mea a costat aproximativ 10 lei, preţul fiind în funcţie de model şi de mărime. Şipca are o lungime de 2 metri şi este suficientă pentru a face cât mai multe decoraţiuni. Eu am tăiat din ea doar două bucăţi de câte 25 cm fiecare.
Am măsurat bucăţile tăiate pentru a da 5 găuri pe fiecare bucată de lemn, la o distanţă de 5.5 cm între găurele, aici vor veni prinse şirurile cu scoici.

Colecţionez scoicile de când eram mică, deci nu am dat acum nici un ban pe ele. Unele scoici le-am pictat cu acuarele şi le-am lăsat la uscat. Dar se găsesc în magazinele de jucării.
Scoicile se pot găuri cu o bormaşină mică pentru prelucrarea materialelor fine sau cu o bormaşină normală dar cu cel mai mic burghiu, important este să le dea un adult, deoarece copiii se pot răni. Pe mine m-a ajutat tata. Ţineţi cont să sprijiniţi scoica pe o bucată mai mare şi groasă de lemn, atunci când le găuriţi, pentru a nu strica biroul de lucru. Unele scoici sunt mai dure şi trebuie insistat mai mult.


Pentru prima decoraţiune, după găurirea scoicilor, le-am înşirat pe aţă transparentă de cusut din nailon (costă cam 5 lei). Eu am pus aţa în două, ca să fiu sigură că susţine greutatea scoicilor, având în vedere că unele sunt mai grele.
Am adaugat la final şi sfoară albă din rafie pe post de agăţătoare. Se pune puţin silipici sau aracet pe fiecare gaură astfel încât adezivul să acopere fiecare găurică de pe şipca de lemn. Având în vedere că este pe spatele lemnului, nu se va observa când îl vom aşeza în locul dorit.


Lucrul la această decoraţiune poate dura ceva timp, cam 2, 3 ore, dar este frumos şi plăcut de făcut împreună cu nepoţii sau copiii.



Pentru cea de-a doua decoraţiune, am cumpărat un burete de baie, am desfăcut plasa şi am tăiat-o în jumătate. Am legat plasa de şipca din lemn cu aţă transparentă din nailon pe care am trecut-o cu grijă prin ochiurile plasei. Plasa este ondulată, iar firul de nailon destul de alunecos, de aceea a fost destul de dificil şi migălos. Dar mi s-a părut mai uşor să introduc aţa transparentă pe un ac şi să cos pe plasă scoicile. Cât despre perluţe, confetti, steluţe, pe acestea le-am lipit cu silipici pe plasă.


Vă doresc o vară frumoasă cu soare şi voie bună!

Distincții:
Proiect premiat de revista Practic Idei pentru casă, grădină și apartament și publicat în nr. 7/2018

Comentarii